IDAG:

Hejsan1

Idag i skolan; Jag, Maja och Rebecca fick skriva ett brev till alla föräldrar om hur klassresan varit.. Jo vi drev ju lite och så men det blev väl rätt okej;P

Vi skrev om hur Marcus hade försökt skapa en mindre skogsbrand, genom att stoppa pinnar i elden och sedan svingat dom i luften så att det slog gnistor mot gräset.. Vilken amatör "fakir"... Haha, men att han räddade hela situationen genom att slänga iväg en stor loska mot gräset hade väl ingen räknat med.. Eller..?
haha..

Sen hade vi bild och jag ritade en karikatyr av Tore, men en sjysst en..


När jag kom hem fick jag se någonting hemskt!!!!!!!!!!!!!!
(HOHO)

Nä.. Men imorse så var det ett litet rådjurskid som sprang in i vårt staket och bröt benet!
Pappa ringde en viltvårdare som typ inte kom :/ :( :O!!!
Vilken pissråtta! Så när jag kom hem låg rådjurskidet kvar precis där vi lämnat det, med en massa flugor på sig. Jag trodde att den var död men sen gick jag och kollade igen och såg att den andades. Så jag gav den lite vatten och sen kom pappa hem. Han ringde till viltvården igen och då kom det någon på direkten och sköt den lilla söta plutten!!
Fast det var nog bäst, om den hade ont asså.. Vi hann döpa den till Öskgur.. Vila i frid lilla Öskgur!

Kommunen ringde och bad om förlåtelse för att Öskgur fick lida hela dagen men igentligen skulle dom ju ha sagt det till Öskgur, och inte till  oss, eftersom att det var Öskgur det var synd om!






Bilden är från google.











Kommentarer
Postat av: wiggle Markus

Haha fett kul att läsa om Marcus i eran klass med elden ahhah!

Garvar som fan!



ha så bra!

2009-12-13 @ 03:05:11
URL: http://medlem.spray.se/markus.rakdee

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0